פעילות גיבוש שכבתית בסימן חנוכה 3.12.18

ביום הגיבוש שהכינה מועצת שכבת ז' כל כיתה עברה 7 תחנות מגבשות ומהנות, הייתה תחרות בין הכיתות על הכיתה עם הכי הרבה נקודות.
המטרה שעמדה בראש הפעילות הייתה גיבוש השכבה החדשה.
כל כיתה עברה בין התחנות שמפעילים חברי המועצה. כאשר בכל תחנה היא ביצעה פעילות שמשלבת חשיבה ובעיקר שיתוף פעולה.
זמן הפעילות הייתה שעתיים כאשר כל כיתה עוברת תחנה בין 5-10 דק'.
בסוף הפעילות היה סיכום והדלקת נרות שכבתית וחלוקת סופגניות.
בין התחנות היה: מעבר מוקשים: נותנים לכיתה 5 קרטונים והם צריכים לעבור שטח מסוים בלי לדרוך על הרצפה.
בכל תחנה הכיתה קיבלה ניקוד.
בכל תחנה הניקוד התחלק בין: שיתוף פעולה, מורל, רוגע (האם התחנה עברה בשקט יחסית או בצעקות) והצלחת המשימה (לדוגמא במעבר מוקשים, על כל ילד שעבר הכיתה קיבלה נקודה).
בסוף הפעילות הכיתה שניצחה עם מרב הנקודות הייתה ז'3.

היסטוריה במסגרת שורשים קהילות

בהיסטוריה במסגרת שורשים אנחנו חוקרים על הקהילות שלנו ועל ההיסטוריה שלהן.
כל אחד יתבקש לבחור קהילה שיש לו ולחקור עליה.
תוצאת תמונה עבור קהילות יהודיות בעולם

משימה בתרבות ישראל - לכל איש יש שם

בעבודה מוצגת תמונה ומשפט המתייחס לתמונה. המשפט מבטא את הקשר בן התמונה לבין תפיסת החיים של התלמיד, כלומר הוא מסביר מדוע הוא בחר את התמונה והמשפט שהוא בחר לפי תפיסתו וחייו.

לעבודה של אריאל מור


לעבודה נוספת

שכבת ז לומדת על האקדם ועל האוטיזם.

בשבועיים האחרונים שכבת ז למדה לעומק מהו אוטיזם ואיפה זה האקדם ומה תפקידו.
האקדם הוא מקום שבו ילדים עם אוטיזם וגם בלי הולכים לשחק בגימבורי שיש שם ולהכין אוכל בסדנאות האוכל הכניסה לאקדם היא בתשלום של חמישה שקלים.
שבוע אחרי ההרצה נציגי מועצת השכבה התנדבה באקדם,הם שיחקו עם הילדים והכינו איתם אוכל,בשבועות הקרובים יתקיימו עוד התנדביות.
בתמונה אפשר לראות את הגימבורי שבו היינו.

תוצאת תמונה עבור אקדם רעות



תרבות ישראל כתיבה בעקבות השיר "לכל איש יש שם" של זלדה

אני בחרתי מהשיר "לכל איש יש שם" את המשפט
"לכול איש יש שם...ונתן לו האריג" והתמונה שצילמתי המתאימה למשפט זה היא

ניתן ליראות בתמונה מספר בגדים ששונים זה מזה
אבל כולם פריטי לבוש אך בכל פריט לבוש אתה ניראה
אחרת באופי שלך ובעתיד שלך לדוגמה כאשר אתה
לובש עניבה אתה נירא מכובד, בעל ניסיון שבעתיד
יהיה מישהו חשוב אבל שאתה לובש כובע ילדים
אתה נירא ילדותי, שטוב עם ילדים שבעתיד יהי כוכב ילדים
בחרתי משפט זה משום שתמיד מה שתלבש יגרום לחברה
ליראות אתך באור אחר ולא צריך לשפוט אדם על פי לבושו
רק על ידי אופיו ומעשו כי הבגדים לא אומרים הרבה על הבנאדם.